Ce sunt,de fapt, containerele

Arhitectura cu containere este una dintre cele mai mari incitatnte noutati din constructii, in zilele noastre. Cu un cost redus, prietenoase cu mediul inconjurator, fiind ecologice si mereu disponibile, nu este de mirare ca tot mai multi arhitecti din tot mai multe regiuni de pe Glob aleg containerele in cadrul proiectelor lor. Sunt perfecte pentru mai mult decat simpla constructie de case sau transportul de marfuri. Sunt, de asemenea, materiale ideale pentru cei care-si doresc case cu buget redus sau pentru urgente, cum ar fi reconstructia dupa un dezastru natural. Pentru camine, apartamente urbane, inchisori sau adaposturi, containerele constituie cel mai bun puct de plecare.

Marimile standard

Conainerele folosesc masuri standard, gasindu-se cu dimensiunile de 6,09 metri, 12,18 metri, 14,6 metri sau 16,15 metri. Sunt construite special la masuri international valabile pentru a putea fi intersectate intre diverse companii, mijloace de transport sau alte necesitati. Diferitele tipuri de containere includ: capete deschise in partea din fata, de sus sau deschis pe jumatate; refrigerate, rezervor acumulare de lichid (rezervor), sau standard pentru transportul de marfuri uscate. Prin utilizarea in navele de transport maritim a containerelor standardizate, trenurile si remorcile pot fi incarcate si descarcate în mod eficient.

Scurt istoric

In forma curenta, containerele au inceput sa fie folosite acum aproape sase decenii, iar acum 53 de ani, o organizatie internationala a stabilit masurile standard pentru constructia acestora.

Scop

Containerele de transport marfuri au devenit nelipsite din comertul global, iar folosirea lor si in alte scopuri,precum locuinte, birouri sau scoli este in plina ascensiune. Indiferent ca transporta tenisi din China sau produse din piele din Australia, aceste containere sunt absolut necesare in cadrul economiei. Cand sunt alese pentru transportul de marfuri, firmele contractoare tin cont in primul rand de marfa transportata, daca aceatsa necesita sau nu refrigerare sau alte condiii speciale sau de control al temeperaturii.

Containere Cargo

Transportul maritim de linie este transportul peste ocean al navelor care au  rute stabilite si circula la orare fixe. Conform Consiliului Naval Mondial, exista in lume cam 400 de servicii care folosesc aceste linii. Si toate aceste nave sunt incarcate cu containere denumite si incarcaturi cargo.

Ca mijloc de transport sunt folosite si avioanele, care sunt mai rapide, dar prezinta si dezavantajul unei cantitati mai mici de marfa care poate fi transportata, al unui cost ridicat si sunt si mai putin ecologice.

Transportul feroviar de marfa sau cel cu camionae este o alta varianta de mutat containere fara a fi nevoie sa atingi marcar marfa. Este si o modalitate eficienta, mai ales pentru transferul din porturi spre alte orase si destinatii din tara respectiva.