“Less is more” este principiul după care Gabrielle ”Coco” Chanel s-a ghidat când a înființat casa de modă ce avea să transforme numele Chanel într-unul din cele mai cunoscute brand-uri de lux din lume. Eleganța, rafinamentul și bunul-gust se regăsesc în tot ceea ce poartă logo-ul Chanel, de la îmbrăcăminte și accesorii, până la parfumuri și produse de machiaj.
Cel mai cunoscut produs Chanel este, fără îndoială, parfumul No. 5 care, pe lângă notorietate, are și statutul de cel mai bine vândut parfum din istorie. El a fost realizat de parfumierul Ernest Beaux la rugămintea lui Coco Chanel de a crea un parfum care să miroasă a femeie. A rezultat o îmbinare armonioasă între aldehide (o componentă sintetică, descoperită și folosită pentru prima dată de E. Beaux la crearea No. 5), trandafir și iasomie.
De la apariția sa în 1921, Chanel No. 5 a devenit un simbol al bunului-gust și a cucerit femei de pretutindeni, inclusiv vedete de talie internațională ca Marilyn Monroecare a mărturisit într-un interviu din 1954, care a făcut istorie, că în pat obișnuiește să poarte numai câteva picături de Chanel No. 5.
Pe lângă istorie, notorietate și statut emblematic, acest parfum deține recordul de a beneficia de cea mai costisitoare reclamă din toate timpurile. Este vorba de ”No. 5 The Film“, iar regizorul său, Baz Luhrmann, evită să folosească noțiunea de spot publicitar și consideră că opera sa este un scurt metraj de 180 de secunde care îi are în rolurile principale pe Nicole Kidman cu care regizorul a mai lucrat la filmul Moulin Rouge (2001) și pe Rodrigo Santoro care a mai jucat în Love Actually (2003). Potrivit Business Insider, bugetul alocat producției a fost de 33 milioane de dolari, dintre care trei milioane i-au revenit lui Nicole Kidman și a fost suportat în întregime de Chanel.
Lansat în 2004, ”No. 5 The Film” a marcat apariția unei specii noi în advertising, respectiv acest tip de scurt metraj ce îmbină cinematografia cu publicitatea și poartă denumirea de branded content. Scurt metrajul de trei minute al lui Baz Luhrmann a rulat în primii doi ani numai în cinematografe, iar în 2006 a fost lansat și spot-ul TV de 30 de secunde.
Scenariul acestui film publicitar a fost asemănat cu cel al filmelor Notting Hill și Roman Holiday și o înfățișează pe Nicole Kidman ca un star de cinema care are brusc un moment de rebeliune și trăiește pentru scurt timp o poveste de dragoste alături de necunoscutul din taxi, până când realitatea o forțează să revină la strălucirea vieții ei de dinainte. Îndrăznesc să asemăn la rându-mi această poveste de dragoste inedită dintre o divă și un bărbat obișnuit cu scenariul din piesa lui Mihail Sebastian, Steaua fără nume.
Chanel No. 5 a marcat o premieră în publicitate prin numirea recentă a lui Brat Pitt ca noua imagine a parfumului, actorul fiind singurul bărbat ce reprezintă acest parfum celebru, exclusiv feminin. După “No. 5 The Film”, așteptăm cu nerăbdare să vedem ce va aduce nou și ce recorduri va stabili noua campanie cu Brad Pitt.