Cum s-a petrecut sfârșitul lumii în publicitate

Data de 21 decembrie 2012 a venit și a trecut ca orice altă zi din calendar și nu s-a remarcat decât printr-un val de glume, poze și ironii având ca subiect sfârșitul lumii. Unele voci au spus că așa-zisa apocalipsă mayașă a fost cea mai bună oportunitate de marketing, iar unele companii nu au stat cu mâinile în sân și au profitat de acest eveniment pentru a promova unele bunuri și servicii.

Industria hotelieră și cea  a restaurantelor au fost printre primele care au scos pe piață diverse oferte pentru sejururi și meniuri gândite pentru a sărbători sfârșitul lumii în stil mare. De exemplu, pentru suma modică de 79.000 de dolari de cuplu,  complexul hotelier de lux Rosewood Mayakoba (Mexic) a lansat pachetul ”The Ultimate New Beginning” ce conține o curățare spirituală sub îndrumarea unui șaman mayaș, precum și o excursie cu elicopterul pentru un tur al celor mai inportante vestigii arhitectonice alături de un arheolog.

Hotelul J.W.Marriott din Cancun a oferit oaspeților săi o vizită a ruinelor de la Chichen Itza și tratamente spa inspirate de cultura mayașă. Restaurantele nu s-au lăsat mai prejos și au lansat meniuri care de care mai ispititoare. De pildă, lanțul de restaurante T.G.I.Friday’s a conceput ”Last Friday“, un meniu hipercaloric menit să încurajeze clienții să se bucure de o masă pe cinste și să plece cu stomacul plin și mulțumit. Alte restaurante au organizat petreceri și concursuri cu tematică apocaliptică, iar industria băuturilor alcoolice le-a ținut isonul cu oferte și sloganuri pe măsură: ”for one last toast to the end of the world.” (Unibroue, marcă de bere canadiană)

Publicitarii au ținut pasul cu companiile care au dorit să lanseze campanii cu ocazia sfârșitului lumii, astfel că au fost create spoturi și printuri inspirate de evenimentul din 21 decembrie.

În Statele Unite, JELL-O și-a asumat meritul pentru salvarea lumii de la apocalipsa mayașă prin oferirea către zeii nemiloși a 2.012 porții de budincă și a lansat următorul spot creat de CP+B.

În Franța, Citroën a lansat pentru modelul Select un spot viral cu ocazia sfârșitului  lumii în care apocalipsa se confruntă efectiv cu o mică problemă tehnică. Reclama a fost creată de agenția H și redă sloganul “Categoric, nu se poate conta decât pe Citroën Select.”

Buzzman a creat pentru AXE un print potrivit căruia fetele se găsesc în Paradis. Ingenios și haios în spiritul AXE.

 

România e reprezentată de un panou de pe strada Arthur Verona din București, ce atrage atenția într-un mod ironic asupra reducerilor de Black Friday.

 

Exemplele de mai sus sunt dovada vie că cei ce au imaginație și spirit antreprenorial, pot întoarce orice situație în beneficiul și spre profitul lor.

Corona Light te scoate din rutină

Berea Corona e un produs mexican, e foarte populară în S.U.A., mai ales că e cea mai importată bere acolo (să nu mai spună americanii că se pricopsesc numai cu resursa umană din Mexic) și e prezentă în 170 de țări.

Cei de la Goodby Silverstein & Partners au lansat de curând clipul publicitar pentru Corona Light care îl are ca personaj principal pe Stan. Conceptul reclamei e foarte bine explicat în comunicatul de presă: campania are ca public-țintă tinerii licențiați, care, după perioada mișto din facultate, constată că în viața lor rutina se instalează treptat. “Pentru că viața lui Stan, personajul campaniei, e un circuit neîntrerupt, nu i se întâmplă nimic ieșit din comun.  Berea de zi cu zi pentru acest segment de consumatori ar fi o bere light într-o sticlă obișnuită maro. O ieșire din această rutină ar fi ceva diferit, ca de exemplu să comande noua Corona Light. Când Stan renunță la obiceiurile de la fiecare ieșire în oraș, posibilitățile de distracție devin nenumărate.”

Deci: Stan, proaspăt absolvent, se rutinează cu fiecare zi ce trece. Nici berea băută seara în oraș nu mai e cine știe ce. Asta până când încearcă noua Corona Light care îi schimbă cu totul perspectiva. Cârcotașii vor spune că bărbații adevărați nu beau bere light, servită cu o bucățică de lămâie, însă conceptul reclamei e cât se poate de actual: indiferent de vârstă și orice ai face, rutina te face să uiți că pe lumea asta mai există și distracție.

Indiferent cine sunteți și cu ce vă ocupați, nu uitați să vă relaxați și să vă distrați! Și cum mini-vacanța de 1 mai bate la ușă, e un prilej tocmai bun să ne facem de cap. Vă aștept cu povestiri de pe unde ați fost și ce ați făcut. Luăm exemplul lui Stan de mai jos, da?