Heinz este o companie cu sediul în Pittsburgh, Pennsylvania, S.U.A. , și-a început activitatea în 1869 și are în portofoliu sos de roșii, condimente, mâncare congelată, supe, conserve de fasole și paste și mâncare pentru copii. Cei mai mulți consumatori asociază însă numele companiei cu cel mai popular produs al acesteia: ketchup-ul.
Ketchup-ul fabricat de Heinz se detașează net ca brand în preferințele de achiziție ale consumatorilor, iar campaniile publicitare, foarte creative și inspirate, au contribuit de-a lungul timpului la creșterea popularității acestuia. Imaginile de mai jos reliefează calitățile ketchup-ului Heinz, dar și creativitatea celor care le-au realizat.
McCann Erickson Londra a contribuit semnificativ la scrierea unei pagini din istoria campaniilor publicitare Heinz prin realizarea a două imagini care au devenit în scurt timp emblematice pentru brand.
În 2007, agenția Mark BBDO din Cehia lansa campania ”No sin. More tomatoes, less sugar.” alcătuită din mai multe imagini ce fac trimitere la păcatul originar.
Un an mai târziu, aceeași agenție crea printurile de mai jos, sub sloganul ”Ordinary things. Extraordinary good.”
Toată lumea știe că un ketchup bun e partenerul perfect al unei porții de cartofi prăjiți. Leo Burnett Cairo a semnat anul acesta o campanie care insistă pe savoarea de netăgăduit pe care sosul Heinz o aduce mâncării.
Varianta picantă a ketchup-ului Heinz a beneficiat și ea de printuri foarte sugestive. Pentru aniversarea de 130 de ani a fost realizată imaginea de mai jos.
Coca-Cola: Deschide fericirea!
Cred că nu greșsec când spun că Coca-Cola este brand-ul cu cele mai reușite campanii. În lunga sa existență, marca de băuturi răcoritoare a beneficiat de unele dintre cele mai frumoase reclame și, deși chiar astăzi un jurnalist scria că, în general, acestea au viață scurtă, cele pentru Coca-Cola îl contrazic, deoarece au dovedit că o campanie memorabilă, de impact, face, (re)scrie și rămâne în arhivele istoriei publicității.
Print-ul de astăzi s-a remarcat în ochii mei nu numai prin simplitatea de efect, ci și prin mesajul său care vine ca o continuare a stării de bine resimțite de mine la sfărșitul de săptămână când am petrecut frumos la nunta unor prieteni dragi. M-am simțit atât de bine, încât de duminică am un zâmbet larg, imprimat pe chip, exact ca în afișul Coca-Cola.
M-am bucurat că am găsit un print ce rezonează cu starea mea de spirit, în ciuda faptului că de trei săptămâni plouă aproape fără întrerupere, că ieri a fost luni și că vara nu dă semne că s-ar apropia. Este desigur o potrivire de moment, deoarece imaginea Coca-Cola, creată de McCann Erickson Germania, continuă campania bazată pe bucuria de a deschide și a savura o Coca-Cola, lansată în urmă cu câțiva ani și care se construiește în continuare în jurul sloganului “Open Happiness“.
Dacă nu știați deja, vă spun eu și o confirmă campania Coca-Cola, că bucuriile mari, autentice vin din lucruri mărunte.